Educational Pluralism: Challenges and International Discussions. New soft- Resumen: law trends
DOI:
https://doi.org/10.7764/RLDR.17.172Keywords:
educational pluralism, hard-law, soft-law, human rights, new rightsAbstract
The article presents the discussions concerning educational pluralism in international bodies. After a broad exposition of the protection of parental rights in legally binding treaties, it sets out to explore the new different initiatives likely to generate soft law. These might redefine, change, or even distort the content of fundamental rights - not only the right to education - in pursuit of new interests or so-called "new rights". The article assesses those changes and provides an international approach to what is now a global phenomenon.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Ignasi Grau Callizo , Mayca San Andrés
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Todos los contenidos publicados en la Revista Latinoamericana de Derecho y Religión están protegidos por una licencia Creative Commons Atribución-No Comercial-Compartir Igual (CC BY-NC-SA 4.0).
Esta licencia permite a los lectores:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
- Adaptar: remezclar, transformar y construir a partir del material.
Siempre que se cumplan las siguientes condiciones:
- Atribución: Debe otorgarse el crédito adecuado a los autores, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios.
- No Comercial: No se puede utilizar el material con fines comerciales.
- Compartir Igual: Si se remezcla o transforma el material, debe distribuirse bajo la misma licencia.
Para más detalles sobre esta licencia, puede consultar el sitio oficial de Creative Commons en https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.