Parental Authority, Religion, Gender Perspectives, and School Curriculum: the Pacheco case
DOI:
https://doi.org/10.7764/RLDR.9.120Keywords:
religious freedom, parental authority, gender perspectives, school curriculum, equality and non-discriminationAbstract
This judgment decided on the inclusion of gender perspectives in a school curriculum in order to promote equality. The applicants argued the violation of parental rights to guide the education of children and the absence of parent participation in the elaboration of norms regulating school education. The court upheld the government’ arguments, finding that equality and the non-discrimination principle, which are acknowledged under the Peruvian Constitution and several human rights treaties, may validly restrict parental authority.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la Revista Latinoamericana de Derecho y Religión están protegidos por una licencia Creative Commons Atribución-No Comercial-Compartir Igual (CC BY-NC-SA 4.0).
Esta licencia permite a los lectores:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
- Adaptar: remezclar, transformar y construir a partir del material.
Siempre que se cumplan las siguientes condiciones:
- Atribución: Debe otorgarse el crédito adecuado a los autores, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios.
- No Comercial: No se puede utilizar el material con fines comerciales.
- Compartir Igual: Si se remezcla o transforma el material, debe distribuirse bajo la misma licencia.
Para más detalles sobre esta licencia, puede consultar el sitio oficial de Creative Commons en https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.